poniedziałek, 15 lutego 2010

A P E L • Solidarność z Grzegorzem Braunem

clipped from wzzw.wordpress.com
A P E L • Solidarność z Grzegorzem Braunem

16 II o godz. 9:oo w sali Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabryczna, ul. Podwale 30 odbędzie się ostatnia z serii utajnionych rozpraw przeciwko znanemu dziennikarzowi dokumentaliście Grzegorzowi Braunowi. Jest on oskarżony o pobicie (w kwietniu 2008 r. we Wrocławiu podczas demonstracji w rocznicę Katynia) kilku policjantów.

Fakty były takie:
„Ze zdumieniem obserwując pokaz siły w wykonaniu policji Braun zapytał dowódcę o zamiary wobec demonstrantów. Po krótkiej chwili sam został zaatakowany przez policjantów w cywilu: „chwycili mnie za ramiona
i zaczęli ciągnąć „na stronę”. Zrobiło się ich więcej – może czterech, może sześciu. Trudno mi było liczyć,
bo tymczasem ci pierwsi wykręcili mi ręce. Ponieważ jednocześnie przygięli mi kark do ziemi straciłem napastników z pola widzenia. Pamiętam, że kilkakrotnie wypowiedziałem słowa: „Nie stawiam oporu”. W odpowiedzi zostałem powalony na bruk – ktoś strącił mi okulary.
Grzegorzowi Braunowi grozi 5 lat wiezi
 blog it

Brak komentarzy: